سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
امور مالی و شهریه آموزش و امتحانات تماس با دانشگاه پژوهش و فرهنگی اخبار دانشگاه چه خبر در شهر شهدای آغاجاری مسابقه فجر انقلاب تصاویرآغاجاری برنامه کلاسی 90-91 آبادانی روستاها - آب و خاک برنامه کلاسی 90-91 نرم افزار - فناوری اطلاعات برنامه کلاسی 90-91 مدیریت اجرایی - مهندسی صنایع برنامه کلاسی 90-91 حسابداری-بازرگانی-صنعتی برنامه کلاسی 90-91 مترجمی زبان انگلیسی برنامه دروس فارسی و زبان عمومی 90-91 نشریه انجمن علمی مهندسی نرم افزار دانشگاه پیام نور نشریه انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور آغا نشریه انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور آغاجاری نشریه انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور نشریه انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه پیام نور آغا نشریه انجمن علمی مدیریت آب و خاک دانشگاه پیام نور نشریه انجمن علمی مدیریت آبادانی روستاها دانشگاه پی نشریه انجمن علمی مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور آغ نشریه انجمن علمی مترجمی زبان دانشگاه پیام نور آغاج نشریه انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نشریه انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه پیا برنامه کلاسی 90-91 رشته الهیات برنامه کلاسی 90-91 مدیریت اجرایی - مهندسی صنایع حذف و اضافه برنامه کلاسی استاد برومندزاده برنامه میانترم تعدادی از دروس تعیین شده
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :42
بازدید دیروز :14
کل بازدید :135615
تعداد کل یاداشته ها : 62
103/2/10
3:15 ع
موسیقی

تعداد 40 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آغاجاری درتاریخ 23/12/1389 در قالب یک کاروان جهت زیارت کربلای ایران به منطقه شلمچه اعزام شدند لازم به ذکر است که هرساله دانشجویان این دانشگاه به اردوی زیارتی راهیان نور اعزام می شوند، هرچند که بدلیل برخی محدودیت ها، همه دانشجویان مشتاق موفق به پیوستن به این کاروان نمی شوند .


89/12/27::: 7:56 ص
نظر()
  
  

اردوهای راهیان نور روح خودباوری را در جوانان میدمد

راهیان نور

حجت‌الاسلام مهدی فندرسکی؛ معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، گفت: اگر بخواهیم خیلی خلاصه و به‌صورت موردی اثرات اردوهای راهیان نور را بشماریم، باید به مواردی مانند خودباوری انسان الهی، خوداتکایی، نوآوری، شکوفایی و خودکفایی اشاره کنیم.
 وی ادامه داد: اینها را باید به عنوان حداقل‌ دست
    ‎آوردهایی که در دفاع مقدس اتفاق افتاده، در نظر گرفت و بعد باید دید که هرکدام از اینها در ابعاد سیاسی، نظامی ‌و اقتصادی و فرهنگی چه جایگاهی دارد.
 این راوی اردوهای راهیان نور، افزود: بحث خودباروی، خوداتکایی، نوآوری و شکوفایی که عرض کردم، مواردی هستند که در همه نسل‌ها به نسبت خودشان وجود دارد و مورد نیاز است و چیزی کاملا حیاتی است.
 معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: شما ببینید امروز دشمن پس از اینکه از همه جهات نا‌امید شده است، اولین اقدامی که پس از شکست در جنگ سخت و دفاع مقدس علیه ما انجام داد، بحث تهاجم به همان زیرساخت‌هایی است که باعث تحقق دفاع مقدس و پیروزی در این عرصه شد.
 فندرسکی افزود: اولین پیامد حمله به این زیرساخت‌های فکری و اعتقادی این است که همین عناصری را که ما گفتیم یعنی خودباروی و خوداتکایی که ریشه در مبانی اسلام ناب محمدی (صلی‌ الله علیه و آله) دارد، در نسل امروز از بین ببرند.
 وی افزود: علت حمله دشمن به مبانی فکری ما این است که دشمن متوجه شده است در شرایط سختی مثل جنگ تحمیلی عمل بر اساس همین مبانی باعث موفقیت ‌ایران اسلامی شد.
 وی خاطرنشان کرد: حضور نسل جدید در این عرصه – اردوهای راهیان نور- این باور را در آنها ایجاد می‌کند که اگر ما توانستیم در آن شرایط سخت با بهره‌گیری از بخشی از آموزه‌های اسلام ناب محمدی (صلّی الله علیه و آله) به این مراتب برسیم امروز هم با توجه به اینکه وضعیت‌ ما با شرایط اوایل جنگ کاملا متفاوت است، می‌توانیم با عمل به همان مبانی و آموزه‌ها به دستاوردهای بالاتری برسیم.
 فندرسکی تصریح کرد: ایجاد امید و عناصری که عرض کردم، امروز به‌وسیله اردوهای راهیان نور می‌تواند به نسل جوان ما تزریق شود و جوان ما به این باور برسد و متوجه باشد که از چه عقبه درخشانی برخوردار است.
 معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا در پاسخ به پرسش خبرنگار پایداری در مورد تهاجم فرهنگی و جنگ نرم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن گزینه‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی به‌کار برد و نهایتا به گزینه نهایی خود که تحمیل جنگ علیه ما بود، رسید و یقین هم داشت که موفق می‌شود؛ اما چون شناخت دقیقی نسبت به فرهنگ حاکم بر ایران اسلامی نداشت، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند و نه تنها در جنگ موفق نشد بلکه نتیجه این جنگ کاملا به نفع نظام جمهوری اسلامی رقم خورد و دستاورهای گران‌سنگی را برای جمهوری اسلامی به بار ‌آورد، کما اینکه این نکته در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) نیز ذکر شده است.
 وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ دشمن بررسی می‌کند که چه اتفاقی افتاد که پس از این همه محاسبه و معادله در جنگ به شکست می رسد.
 وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی در محاسبات خود متوجه شده‌اند که آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی است و باعث می‌شود این نهضت عظیم لحظه لحظه تثبیت شده رشد نماید، زیرساخت‌های فکری و اعتقادی آن است.
فندرسکی اظهار داشت: به همین علت دشمن امروز به دنبال تخریب زیرساخت‌های فکری ما است و باید گفت، جنگ نرم امروز نتیجه ناکامی دشمن در دفاع مقدس است و ما باید این را دقیقا بدانیم.
 معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: دشمن در این روند دقیقا شاخصه‌هایی را مانند مقاومت، بصیرت، ولایت پذیری، حضور به موقع، ایثار و پایداری را که عناصر اصلی موفقیت جمهوری اسلامی بوده است، هدف قرار می‌دهد؛ تا پس از انهدام آن بتواند به مقابله با نهضت عظیم حضرت امام(ره) بپردازد.
 این راوی اردوهای راهیان نور ادامه داد: فتنه‌ای که سال گذشته اتفاق افتاد و تا به امروز به این شیوه هدایت شده‌ است، دقیقا با همان هدف بوده و دشمن با برنامه‌ریزی و استفاده از عناصر حقیری مانند سران فتنه آنها را مانند پازلی در کنار هم قرار داده تا از آنها برای نابودی انقلاب اسلامی بهره‌گیری کند، که به لطف خدا و بصیرت مردم موفق نشد.
 این راوی راهیان نور تاکید کرد: عملکرد رزمندگان در دفاع مقدس حداقل این پیام جدی را به جامعه داد که ما با این آموزه‌هایی که دست شماست، در آن شرایط سخت به این موفقیت‌ها رسیدیم، بنابراین امروز هم می‌توان با استفاده از همین آموزه‌ها بهتر عمل کرد و از شرایط پیچیده‌ای مانند فتنه اخیر سربلند خارج شد.
 وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور شعارها و مبانی امام خمینی(ره) را مجددا احیا ‌کرد و یقینا با بهره‌گیری از فرمایشات ولی امیر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای و برنامه‌ریزی دقیق و اندیشمندانه در راهیان نور می‌توان هرچه بیشتر نسل جدید را با هویت انقلاب اسلامی که هویتی بسیار کارآمد است، آشنا کرد.
 معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا در پایان گفت: پس امروز اگر بتوانیم آن آموزه‌ها را با برنامه‌هایی مانند اردوهای راهیان نور زنده کنیم می‌توانیم به مراتب با سرعت بیشتری در ادامه راه به موفقیت‌هایی بزرگتر دست پیدا کنیم.

سایت راسخون


89/12/22::: 8:11 ص
نظر()
  
  

بسمه تعالی

بدینوسیله اسامی دانشجویان ذیل به عنوان برگزیدگان اولین مسابقه تفسیری دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری اعلام می گردد .

این افراد می توانند در تاریخ 9/12/89 برای دریافت جوایز خود به دفتر فرهنگی دانشگاه مراجعه نمایند . 

ضمنا به سایر شرکت کنندگان نیز جوایزی اهداء می گردد.

1- زهرا دیلمی

2- خدیجه شریفات

3- سلیمه حمیدی

4- هدی اسور

دفتر فرهنگی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری


  
  

 

بنام خدا-سلام - ضمن تقدیم عرض تبریک بمناسبت میلاد سعید حضرت رسول اکرم ص، بدینوسیله کپی متن نامه ای که جهت استحضارمدیریت کل دانشگاه پیام نور خوزستان فرستادم تقدیم میکنم : بنام خدا، با تبریک میلاد خجسته حضرت رسول اکرم ص، لازم دانستم با احساس مسئولیت، از زحمات و تلاش بی وقفه شما عزیزان پیام داران نور و عزت و سربلندی، اعلام سپاسگزاری کنم. من هدایت اشتری لرکی رئیس سابق بانک سپه پاریس در فرانسه هستم. وقتی از وجود دانشگاه پیام نور در آغاجاری آگاه شدم دو رکعت نماز شکر بجا اوردم چون من خودم زاده آن وادی محروم هستم و در سن شصت سالگی ام وقتی وجود دبیرستان و مدارس متعدد در این شهر را مطلع شدم و بدنبال ان فعالیت قابل تقدیر دانشگاه پیام نور آنجا را از طریق سایت پر بار آن دیدم بر خود بالیدم. در خود احساس افتخار کردم. انگیزه تقدیم این نامه تقدیم تشکر و سپاس از همه شما عزیزان است که مدیرانه و مدبرانه و باعشق و علاقه به پرورش نسل اینده مشغول هستید. دانشگاه پیام نور آغاجاری میتواند ظرفیت پدیرش دانشجویی خودرا بویژه در دانشکده کشاورزی افزایش دهد . پیشنهاد میکنم نسبت به ایجاد خوابگاه دانشجویی برای جذب و اعطای تسهیلات به دانشجویان دانشکده کشاورزی این دانشگاه عنایت بیشتری مبذول فرمایید. دانشکده کشاورزی این دانشگاه و توسعه آن میتواند نقش بسیار تعیین کننده ای در عمران و توسعه صنعت در ان خطه داشته باشد.امیدوارم در برنامه های آن دانشگاه تربیت نیروی ماهرو متخصص برای صنعت نفت و گاز هم مد نظر قرارگیرد. گرچه در فرانسه ساکن هستم اما از طریق سایت دانشگاه پیام نور آغاجاری شاهد تلاش و کوشش جناب آقای مهندس مروج و همکاران متعهدش و جناب آقای طواف شهرداردلسوزو خستگی ناپذیر این شهرهستم. درود خدا بر همه شما عزیزان